12 топ съвета за хранене при целулит

 

1. Поддържайте здравословно телесно тегло. При повишаване на телесното тегло целулитните натрупвания стават още по-ясно изразени.

2. Не се подлагайте на резки и силно ограничителни диети – гладуването води до обезводняване на организма, загуба на мускулна маса и повишаване на мастната маса и по-ясно проявяване на целулитните натрупвания.

3. Приемайте поне 2 – 2.5 литра течности дневно – вода, фреш, чай, кафе, лайт-напитки, айран.

4. Ограничете приемът на сол. Не солете допълнително храната си. Приемът на големи количества сол води до задържане на вода в организма и увеличаване на целулитните натрупвания.

5. Ограничете приемът на концентрирана захар - сладки храни, пасти, торти, шоколади, бисквити, вафли.

6. Ограничете приемът на добавени мазнини в диетата си – олиа и масла. Овкусявайте салатата си само с пресни подправки и лимонов сок.

7. Не пържете храната си. Предпочитайте варено, печено и задушено, като кулинарни технологии.

8. Хранете се на често и по малко. Избягвайте вечерното прехранване, особено със солени сирена, кашкавали, солени и тлъсти меса и солени ядки, чипсове и други бързи храни.

9. Предпочитайте много пресни плодове и зеленчуци на всяко хранене.

10. Хапвайте повече пълнозърнести зърнени храни, богати на фибри.

11. Правете 1 до 2 разтоварващи плодово-зеленчуково-млечни дни в седмицата. Предпочитайте ниско маслените млека и млечни продукти.

12. Не забравяйте комплексният подход – много движение, подходящи масажи и апаратни антицелулитни процедури.

 

Повече за антицелулитните ни процедури може да видите тук

Имате допълнителни въпроси?
Добре дошли сте да ги зададете на нашите специалисти на 088 200 44 55.

Готови сте за процедура?
Запишете удобен час на 088 200 44 55.

 

iClinic Dermatology & Aesthetics

Най-модерните и напреднали лазерни технологии в услуга на Вашата красота и здраве.

гр.Велико Търново, ул.Чавдар Войвода 7

Съветите за здравословно хранене и превенция на целулит са изготвени от гл. ас. д-р Мария Николова, Катедра по хигиена, медицинска екология и хранене, МУ – София