iClinic – Дерматология | Лазери | Естетика – Велико Търново

Доц. д-р Ангел Йорданов от iClinic – Велико Търново: „Лазерното лечение слага край на стрес инконтиненцията“

МЕЖДУ 4 И 35% ОТ ЖЕНИТЕ В ЗРЯЛА ВЪЗРАСТ СТРАДАТ ОТ СТРЕС ИНКОНТИНЕНЦИЯ.

Заболяването се среща и при дами, които са родили по естествен път. Голям дял от представителките на нежния пол обаче остават недиагностицирани и дори не търсят медицинска помощ. Това обясни доц. д-р Ангел Йорданов, акушер-гинеколог, който е част от екипа на iClinic – Велико Търново. Модерният медицински високотехнологичен център е първото и единствено място в региона, в което се практикува лазерна неинвазивна гинекология.

„Стрес инконтиненцията представлява неволево изпускане на урина при извършване на някакво усилие. Милиони жени по света се борят с проблема. Дамите са по-предразположени от мъжете към заболяването поради анатомични причини. Уретрата при жените е по-къса, около 5 см е. С напредване на възрастта влагалището търпи изменение, което създава условия уретрата да е по-мобилна за оказване на вътреабдоминален натиск“, заяви специалистът.

Често страдащите от стрес инконтиненция изпитват срам да потърсят медицинска помощ. По думите му това се дължи на притеснението какво ще си помисли лекарят, когато чуе оплакванията и признанието, че жената срещу него изпуска урина. Друг повод за въздържане от посещение на кабинета на здравен специалист е погрешното всеобщо мнение, че неприятният симптом е необратим заради възрастта.

„Заболяването нарушава качеството на живот и възможността жените да са социално активни и полезни. Пациентката се притеснява, че където и да отиде, може да има неволево изпускане на урина. Заради това ограничава срещите и излизанията. Когато е на друго място, извън вкъщи, първо се ориентира къде е тоалетната. Спира физически дейности като танци и спорт, лишава се от неща, които обича да прави. Планира пътувания спрямо това къде може да спира, за да ползва тоалетна. Използва дамски превръзки и памперси за възрастни“, коментира доц. д-р Йорданов.

Медикът обясни, че някои от пациентките дори ограничават приема на течности, защото си мислят, че ако пикочният мехур е празен, няма да има изпускане на урина. След това обаче установяват, че проблемът продължава, въпреки че не консумират напитки. В същото време подобни лишения се отразяват на цялостното здравословно състояние, защото носят риск от бъбречни заболявания, диабет и др.

„Лазерното лечението е най-ефикасното и модерно лечение на стрес инконтиненция. То може да помогне на жените, които са подходящи за този тип терапия. А именно – нямат анатомични дефекти, нямат свличане на влагалището, женските полови органи и уретрата. Възможно е да се използват комбинирани подходи – както медикаменти за подобряване трофиката на влагалището, също и лазерно лечение. Необходим е индивидуален подход“, обобщи акушер-гинекологът.

Терапията в iClinic се извършва чрез пикселен СО2 лазер от Alma Lasers. Лазерната енергия се доставя до вагиналната тъкан чрез дифракционен оптичен елемент, а накрайникът включва огледало, което насочва лазерния лъч на 90 градуса и позволява да достигне вагиналните стени. Механизмът на действие е чрез дълбоко термично затопляне и микроаблация.

По думите му при лазерно лечение няма облъчване на други органи и рядко се стига до странични ефекти като секреция или кървене от влагалището.

Подобрението обикновено настъпва след първата или втората процедура. Времето, което е необходимо за повлияване, зависи от възрастта на жената и други индивидуални показатели.

Източник: в. Борба

За повече информация или безплатна
консултация се свържете с нас:

София
Велико Търново
Вижте цените ни и повече контакти: